sobota, 4 grudnia 2010

283. Wywiad i konkurs

W tym tygodniu ukazały się dwa wywiady ze mną w dwóch ważnych tygodnikach regionalnych- w Bytowie i w Kościerzynie. Oba tygodniki ("kurier Bytowski", "Gazeta Kościerskie") wydawane są przez tego samego wydawcę, jednak teksty różnią się zależnie od wydania. W tej chwili dysponuję tylko papierową wersją z Kościerzyny.
Pomysł na rozmowę zrodził się przypadkiem, gdy do obu redakcji skierowałem informację o wystawie. Zaczęliśmy od krótkiej wymiany maili, reszta wykrystalizowała się w szczerej i spontanicznej rozmowie w redakcji "Kuriera" (26 listopada br.).
Pierwsze zadanie nie należało do łatwych- na użytek publikacji miałem wykonać swoją karykaturę. Zadanie o tyle trudno, bo raczej nie tytułuję się jako karykaturzysta. Wizja publikacji zdjęcia przeważyła- zabrałem się do roboty i coś tam nawet wyszło:

Ostatecznie ten rysunek nie wszedł, weszło zdjęcie...
Sama rozmowa odbyła się bardzo sympatycznej atmosferze. Moderował ją Piotr Czeczot, redaktor "Kuriera Bytowskiego". W trakcie rozmowy wyszło, że Piotr jest młodszym bratem Krzysztofa Czeczota, znanego mieszkańca bytowa- aktora. To m.in. Krzysztof przed laty wręczał mi bardzo ważną nagrodę- od młodych, dla młodych- Probusa.

Probus jest wyróżnieniem, na które pracuję do dziś. Wtedy, w liceum, Krzysztof (przewodniczący kapituły) wspominał mi, że ma młodszego brata, który kupuje gazetki z dowcipami i bardzo dobrze wie kto to jest Marek Lenc. Po latach zapytałem Piotra o ten "incydent". Wspominał, że brat wspominał mu o pomyśle nagrodzenia mnie Probusem i wtedy dopiero pokazał Krzysztofowi kim naprawdę jestem i czym się zajmuję. Poczułem się bardzo miło ;)
Poniżej nagłówek z kościerskiego wydania.

Artykuł (w każdym wydaniu całostronicowy, bogato ilustrowany) opowiada o tym, jak zacząłem rysować, co mi sprawia największą frajdę, a co jest utrapieniem, o inspiracjach, wystawie i wielu innych rzeczach.
Ważnym elementem każdego z wydań była informacja o wystawie- tym razem posłużę się zdjęciem z fragmentem artykułu z bytowskiego wydania.

KONKURS!
Jeżeli ktoś miałby ochotę przeczytać całość- zapraszam do kiosków albo do konkursu. Zadanie nie jest proste- zróbcie moją karykaturę :P Gotowe prace wysyłajcie na maila (marek-lenc@tlen.pl). Do zdobycia egzemplarz "Gazety Kościerskiej" i losowy numer "Inżyniera Budownictwa" wraz z rysunkiem z autografem ;)
Na prace czekam do wtorku, 7 grudnia. Najciekawsze opublikuję na blogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz