środa, 28 września 2011

592. Archiwum Iks

Dawno nie widzieliście nowości z tej serii...

- To się nadaje do Archiwum Iks!
- Moja pralka to potwór!!!
- Po praniu giną mi prawe skarpetki...

wtorek, 27 września 2011

591. Chała na wysokościach- pdf

Jak ten czas leci... Od dzisiaj można kupić kolejny numer "CD-Action" (10/11).

Oprócz standardowych rysunków w działach (o nich później) na płytce znajdziecie książeczkę pdf z rysunkami z wystawy "Chała na wysokościach".

Na 60 stronach znajdziecie większość rysunków z mojej ostatniej wystawy, która wkrótce będzie miała swoje trzecie (i ostatnie) życie (Toruń!).
Książeczkę pdf znajdziecie na jednej z płyt DVD dołączonych do aktualnego wydania "CDA"- została umieszczona w dziale "Na luzie".

piątek, 23 września 2011

588. Prasówka

Mówiąc językiem młodzieżowym- we wrześniu było grubo ;) Sporo ciekawych projektów, dużo publikacji- działo się ;)
"CD-Action" 9/11

Sporo niespodzianek. O współpracy z Otisem już pisałem. Pokazałem tez niewykorzystany rysunek, który nie znalazł się w książeczce. Oddźwięk naszej współpracy był na tyle duży, że warto tę przygodę jeszcze powtórzyć.

Poniżej 2 rysunki do serii "Klara po drugiej stronie portalu". Jeden niewykorzystany, drugi z moją wersją "pięknego" Zygmunta (w książeczce- wersja Otisa). Uwaga, szkice.


Ponadto do pisma dołączono zakładkę z Klarą. Na płytce zmieściły się plany lekcji (też z Klarą) do samodzielnego wydrukowania. Standardowo ilustrowałem także "Action Redaction" oraz "Na luzie". Niewykorzystane rysunki z "AR" już widzieliście.
Na koniec ilustrowałem także trzecią wersję artykułu "Czego uczą nas gry". Niewykorzystanych rysunków było sporo- część pierwsza oraz druga. Kolejny numer już w przyszłym tygodniu, a tam tez ponadprogramowe niespodzianki ;)
"Inżynier Budownictwa" 9/11
W "Inżynierze Budownictwa" 2 rysunki- o normach i zielonych dachach.

Na stronie widzieliście już niewykorzystany rysunek z normami.

587. Port

poniedziałek, 19 września 2011

583. Inżynier Budownictwa- normy

We wrześniowym numerze "Inżyniera Budownictwa" (9/11) ukazały się aż dwa moje rysunki.

Tym razem tematem do zilustrowania była hydroizolacja dachów zielonych (!) i normy. Poniżej niewykorzystany rysunek do drugiego tematu.

środa, 14 września 2011

581. Action Redaction 9/11

Wrześniowe AR ("CD- Action" 9/11)trafiło do mnie do zilustrowania w złym momencie- dlatego do działu postało tylko 15 rysunków. Tradycyjnie pokażę te niewykorzystane.

Baby do garów!
obalanie mitu niegrającej płci pięknej. W rysunkach- stereotypowo ;) W samym piśmie- świetny (moim zdaniem) rysunek z blondynką.


Giń OnLive!
O minusach grania "w chmurze". Cena postępu...


Schwytane w Sieci
Dyskusja na temat "Pisma o grach vs. internet".



LoL
O piractwie nieortograficznie ;)

I to wszystko w tym miesiącu ;)

wtorek, 13 września 2011

poniedziałek, 12 września 2011

579. Zygmunt Wars

W Tipsomaniaku z wrześniowego "CD-Action" znajdziecie serię "Zygmunt Wars" (pomysł na tytuł, jak i ideę połączenia Zygmunta ze Star wars- Otis). W książeczce znajdziecie kilkanaście rysunków z R2D2 z Zygmuntem. Poniżej jeden niewykorzystany (dlatego też niedokończony). W oryginalnym rysunku wzmocniłem nieco puentę przekleństwem (tutaj nieczytelne).

Czy chętnie widzielibyście ciąg dalszy tej serii?

niedziela, 11 września 2011

578. Bociek


- Samo dostarczanie dzieci jest nieopłacalne, teraz zaczynam klonowanie...

577. Link

Pamiętacie tę enigmatyczną zapowiedź sprzed 2 miesięcy? Czas na wyjaśnienie :)

Od dzisiaj możecie wchodzić na blog z adresu www.mareklenc.pl
Poza tym nic się nie zmieniło ;)

sobota, 10 września 2011

576. Klarendarz

Od kilku dni bezskutecznie próbuję uzupełnić galerię na "fejsbuku" Klary. Grafiki z Klarendarzy (wrześniowe) pokażę więc tutaj ;)





Odważy się ktoś to wydrukować i powiesić na ścianie ;)?

czwartek, 8 września 2011

574. Czego uczą nas gry 3.2

Dziś druga część niewykorzystanych rysunków do tekstu "Czego uczą nas gry" z wrześniowego wydania "CD-Action". Na tapecie fabularne banialuki.
Tajemniczy artefakt
Przedmiot o magicznych właściwościach, który musi zostać odnaleziony. Oczywiście, przez Ciebie... W ilu grach to widziałem...

Tajność, eksperymentalność, prototypowość
Nie raz w ręce gracza trafia briefing z celami misji, których nie wystarczy podrzeć i zjeść. Często korzystamy także z tajnego ekwipunku (który na szczęście jest prosty w obsłudze). My kontra oni bez tamtych. Zieeew...


Zniszczony dom rodzinny/ spalona wioska
Banalny sposób na rozpoczęcie rozgrywki- zacząć od zera i mieć jasno wytyczony cel: ZEMSTA!



Zabawny, głupkowaty, ciapowaty i nieco irytujący towarzysz
Bohaterowi, herosowi zawsze musi towarzyszyć ktoś, kogo będzie trzeba ratować z przeróżnych opresji. Dzięki temu i my wystawimy się pani śmierć...

I to koniec niewykorzystanych rysunków z tekstu "Czego uczą nas gry 3". Zainteresowanych odsyłam do lektury pierwszej części.
Szkoda tylko, że czwarta odsłona artykułu jeszcze nie powstała...

środa, 7 września 2011

573. Czego uczą nas gry 3.1

W aktualnym num erze "CD-Action" (9/11) kolejna odsłona wyśmiewającej stereotypy serii "czego uczą nas gry".

Tym razem autor tekstu wziął się za bzdury fabularne. Tekst w piśmie został bogato zilustrowany, ale mimo to zostało 14 niewykorzystanych obrazków. Dziś część pierwsza. Śródtytuły odnoszą się do poszczególnych wątków tekstu.

Poniższe 2 rysunki zostały wykonane do wstępu, który zapowiada demaskowanie błędów fabularnych powielanych w grach.


Otwarcie wrót/portalu do innego wymiaru/piekieł
W tej części autor tłumaczy, skąd się bierze całe zło na świecie (= w grze)- po portali, z których wychodzą wszelakie (fabularne) pokraki.



Widzicie jakieś podobieństwo do serii, którą tworzyłem z Otisem ;)?
Przyjaciel przechodzi na złą stronę
Chyba najczęściej stosowany zwrot (zawrot?) fabularny- w końcu nawet najlepszy przyjaciel okaże się wstrętną szują...


Jutro część druga.